reklama

Príjemné a menej príjemné situácie...

Nespočetne veľa krát, som sa v živote stretol so situáciami, ktoré vo mne vyvolali príjemné alebo naopak menej príjemné myšlienky. Interakcia s ľuďmi, mi taktiež potvrdila podobný scenár.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Niektorí ľudia žijú pre prácu, pre partnera, pre víkendy, dovolenkové dni a niektorí sa tešia z každého dňa. Každý z nás považuje niečo iné za príjemné a menej príjemné. V tom je krása nášho súčasného života. Každý z nás je iný a vďaka tomu nás fascinuje spoznávať jeden druhého.

Môj cieľ je „jednoduchý“, byť pozitívny a šíriť pozitívnu energiu okolo seba. Zdá sa to byť veľmi jednoduché, ale opak je pravdou. Veľa krát keď som nespokojný s niečím, tak tej pozitívnej energie vo mne veľa nenájdete. Nehovorím už o tom, že v tom momente som nositeľom a šíriteľom negatívnej energie. V tých chvíľach sa snažím nevystrkovať nos z izby, aby som neprenášal túto energiu na druhých ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musím sa priznať, že ľudia v Mjanmarsku mi svojim úsmevom na perách nedovolia byť negatívny veľmi často. Keď sa poobzerám okolo seba, tak vidím toľko pozitívnych tvári, že sa na sebe začnem smiať a negatívna energia sa vytratí tak rýchlo ako sneh v apríli.

Napriek tomu, že tu mám veľa pozitívnej energie, tak sa snažím prísť na koreň príjemných a menej príjemných situácií. Prečo je to tak, že veci vnímame rôzne? Začal som nad tým rozmýšľať a prišiel som na určité zaujímavé myšlienky.

Začnem strachom, ktorý má negatívny vplyv na naše správanie. So strachom je často spájaná aj naša komfortná zóna. Obe abstraktné situácie si vytvárame my sami. Ako často sa snažíme opustiť našu komfortnú zónu? Z mojej skúsenosti vám prezradím, že čím častejšie to robím, tým viac sa mi zdá toto slovné spojenie nereálne. Takisto strach z niečoho alebo pred niečím. Dá sa so strachom bojovať? Ja si myslím, že áno! Neutekám pred strachom ako niekedy som to zvykol robiť. Momentálne sa snažím so strachom bojovať, pozrieť sa mu priamo od očí.  V mojom svete je možné všetko, a myslím si, že viacerí z vás už na to prišli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pozitívna partia ľudí tu v Mjanmarsku
Pozitívna partia ľudí tu v Mjanmarsku (zdroj: E.V.)

Byť skromný, vytrvalý, trpezlivý a pracovitý. Toto sú vlastnosti, ktoré mi pomáhajú vnímať život pozitívnejšie. Snažím sa pracovať s týmito výnimočnými vlastnosťami a zdokonaľovať ich. Predstavme si, že každý z nás by bol skromný... Myslíte si, že by sme čelili vyčerpaniu prírodných zdrojov v tomto storočí? Zrejme asi nie... Ak chceme niečo v živote „dosiahnuť“ alebo niečo „hodnotné“ (nemyslím tým materiálne veci) od života dostať, tak si to vyžaduje obrovskú vytrvalosť, trpezlivosť a pracovitosť. Na „dobré“ sa dlho čaká, známa fráza, ktorá v dnešnej dobe stráca svoju krásu. 

Nie nadarmo sa hovorí, že: „v jednoduchosti je krása“! Prečo si máme život komplikovať, keď všetko je také „jednoduché“? Nepotrebujeme mať vysokoškolské tituly, precestovaný celý svet, vlastniť autá, nehnuteľnosti, zarábať veľké peniaze, aby sme žili plnohodnotný život! Stačí používať „zdravý rozum“. Každý z nás nim disponuje, tak nebuďme leniví a začnime ho používať, riešme veci jednoducho! 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme, každý sme iný a každý má svoj „recept“ na to ako vnímať život pozitívnymi očami a považovať ho za príjemný a krásny napriek tomu čo sa v našom živote odohráva.

Som šťastný, že som našiel svoj „recept“ ako byť vďačný a pozitívny za všetko čo sa na v mojom živote odohráva. Život vnímam ako beh, ktorý mi prináša úsmev na tvári aj napriek tomu, že niekedy bežím oproti vetru.

Pekný deň...

Erik Vojtas

Erik Vojtas

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím si, že už len to, že sme sa narodili a cesta, ktorou kráčame je „šťastie“. Mnoho krát sa nám to tak nemusí zdať. Ja sa snažím pozerať na "život" z tej „šťastnej“ strany a poviem vám, že sa mi to darí. Mojimi príspevkami by som chcel s vami zdieľať moje vedomosti, skúsenosti a zážitky, ktoré som nadobudol/nadobúdam na mojej ceste životom. V žiadnom prípade vám tu nebudem dávať rady a písať ako by to malo byť a ako nemalo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu