reklama

„Šťastný“ a jednoduchý život

Chcem sa s vami podeliť o pár vecí, ktoré som sa prekvapujúco dozvedel od samého seba a od ľudí, ktorí žijú na tomto svete. Čo pre nás znamená „šťastný“ a plnohodnotný život?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Práca (peniaze), bývanie, dovolenka, dopravný prostriedok, výzor (oblečenie, účes), vzdelanie (titul), technika 3. tisícročia (notebook, mobilný telefón), návšteva kaviarní, reštaurácii alebo barov,...

Zastavil som sa a skúsil som sa zamyslieť nad všetkými týmito pohnútkami života. Položil som si otázku? Je možné, aby som sa niekedy uspokojil s hmotnými vecami a bol šťastný? Ak budem mať perfektný telefón, budem s ním spokojný aspoň 5 rokov? Zrejme asi nie... Takto by som mohol pokračovať ďalej a ďalej s ostatnými vymoženosťami „šťastného“ života. Zistil som, že touto cestou sa predsa nemôžem stať „šťastným“. Nie je to začarovaný kruh? Áno, je to jeden veľký kolotoč, ktorý keď sa začne s vami krútiť, je len veľmi ťažké z neho zosadnúť. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V súčasnom svete, „dobré“ rovná sa pohodlnej ceste. Mať všetkého dosť, nemať pocit nedostatku, využiť všetky vymoženosti 21. storočia a uľahčiť si život ako to len ide, aj za cenu nášho zdravia. Sme sebeckí (vrátane mňa) a neuvedomujeme si, že naše konanie silno ovplyvňuje životy ďalších generácií. Radšej sa nechcem zamýšľať nad budúcnosťou, lebo by som bol negatívny.

Aká je moja teória, moje riešenie? Je to „jednoduché“, vystačiť si s tým, čo máme. Nemyslím tým, že sa máme prestať snažiť v živote. To v žiadnom prípade! Každý kto ma pozná vie, že snaženie v akomkoľvek slova zmysle si veľmi cením. Myslel som tým uspokojiť sa (uskromniť sa) s hmotnými vecami, zjednodušiť náš život. Obklopovať sa viacej ľuďmi, menej materiálom! Na život nepotrebujeme 10 párov topánok, žiť sa dá aj s dvomi pármi. Nechcem ísť do „extrému“, na život by nám teoreticky stačil aj jeden pár topánok). Naopak, mať v skrini vyše 10 párov topánok je takisto „extrém“ podľa môjho názoru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý kto sa zaujíma o históriu, mi dá za pravdu, že honba za bohatstvom, majetkom či materializmom nám lepšiu budúcnosť neprinesie. Hodnoty ako súdržnosť, vernosť, lojálnosť, pokora, láska k druhým, skromnosť, štedrosť, fyzická pracovitosť sú skoro vymretými hodnotami. Momentálne som „šťastný“ človek, lebo žijem v krajine v ktorej sú tieto hodnoty ešte stále prioritami života miestnych ľudí. Mám okolo seba svojich „učiteľov“, ktorí mi dávajú lekciu „šťastného“ a jednoduchého života každý deň. Priznám sa vám, že niekedy mi je zo seba tak zle, že radšej nevychádzam von z mojej izby. Hanbím sa za to aký som náročný, pohodlný, lenivý a sebecký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zistenie, že niečo v našom živote nie je v poriadku, je prvý krok k tomu, že to chceme zmeniť. Zosadám z kolotoču a zjednodušujem si život, predsa v jednoduchosti je krása!

Prajem „šťastný“ a jednoduchý život!

Erik Vojtas

Erik Vojtas

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím si, že už len to, že sme sa narodili a cesta, ktorou kráčame je „šťastie“. Mnoho krát sa nám to tak nemusí zdať. Ja sa snažím pozerať na "život" z tej „šťastnej“ strany a poviem vám, že sa mi to darí. Mojimi príspevkami by som chcel s vami zdieľať moje vedomosti, skúsenosti a zážitky, ktoré som nadobudol/nadobúdam na mojej ceste životom. V žiadnom prípade vám tu nebudem dávať rady a písať ako by to malo byť a ako nemalo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu