reklama

"Farby života"

Väčšina ľudí síce dostala schopnosť rozpoznávať farby, ale o čom sa chcem zmieniť v tomto príspevku je rozpoznávanie „farieb života“. V mojom svete, každá životná situácia prichádza s určitou farbou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tento myšlienkový úryvok chcem venovať všetkým tým, ktorí sa zaujímajú o skvalitnenie ich života pomocou duševných faktorov. Budem sa snažiť písať stručne, výstižne a jednoducho, aby tento text bol zrozumiteľný pre všetky vekové kategórie. 

Farby nám všeobecne pripomínajú rôzne veci. Biela v nás môže vzbudzovať čistotu, ale takisto smútok. Záleží na tom, na akej zemepisnej súradnici sa nachádzame a takisto na osobnosti každého jedinca. Je krásne, že každý z nás je špecifický a jedinečný. Takisto je to aj s našou predstavivosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie je to tak dávno, keď som sa snažil veci rozdeliť na „dobré“ a „zlé“, alebo keď už rozprávam o farbách, tak na „biele“ a „čierne“. S odstupom času som zistil, že to nebolo až také správne konanie, ako som si vtedy myslel. Všetci sa meníme a prechádzame rozličnými životnými úlohami. Jedným slovom, „starneme“. Niektorí z nás sa stávajú krajšími a silnejšími z vonkajšej alebo z vnútornej strany. Iní sa stávajú bohatšími o zážitky, vedomosti, skúsenosti alebo materiálne. Je to na každom z nás akým spôsobom si vyberieme „starnúť“.

Ja takisto pobehujem medzi rôznymi uličkami života, ktoré som si vybral ja sám. Cieľom mojej cesty je byť silnejším a pokojnejším jedincom, bohatším na vedomosti a životné skúsenosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednou z vecí, ktorú som postrehol na sebe nedávno, je zmena v rozpoznávaní farieb. Farby biela a čierna sú síce základné farby, ale v mojom svete ich nenájdete. Prečo? Podľa môjho názoru sú to veľmi silné farby, ktoré nemajú žiadne odtiene. Nič na svete nie je „jednofarebné“, všetko je relatívne.

Snažím sa zameriavať na pestré a svetlé farby. Ak sa vyskytnú tmavšie farby na mojich cestách životom, tak sú to rôzne odtiene šedej či hnedej farby. Šedá farba mi v prvom momente vie nakresliť kyslý výraz na mojej tvári. S odstupom času som zistil, že tieto farby prichádzajú do môjho života, aby som sa mohol priblížiť k mojím spomenutým cieľom. Zo skúsenosti sa pri týchto farbách vždy snažím zamyslieť, porozmýšľať a zobrať si z nich čo najviac. Takisto sa hneď začnem obzerať po svetlejších farbách. Viem, že po šedej farbe príde svetlejšia farba. Prečo? Pretože si to prajem! Naopak, keď sa predo mnou objaví farba žltá, tak moja tvár žiari ako slnko v tropických krajinách. Prišiel som na to, že tieto chvíle sú veľmi vzácne a zväčša netrvajú veľmi dlho, tak sa ich snažím prežiť svojim srdcom a nájsť im miesto v mojej mysli, tak aby tam ostali pokiaľ mi bude myseľ slúžiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rád zažívam veci, ktoré sú na škále farieb niekde v strede (farba kráľovská modrá). Tieto situácie väčšinou trvajú najdlhšie a moje srdce má takisto dôvod na radosť, aj keď emócie nie sú tak silné ako pri žiarivých farbách. 

Život je nekonečný, zaujímavý a plný farieb. Ja sa snažím tieto farbičky používať v každodennom svete, tak ako v časoch navštevovania materskej školy. Priznám sa vám, že „farby života“ urobili a robia môj život krajším a zaujímavejším. Za tieto myšlienky chcem poďakovať mojej najbližšej osobe v mojom živote. Ďakujem, že si!

Pekný deň! 

Erik Vojtas

Erik Vojtas

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím si, že už len to, že sme sa narodili a cesta, ktorou kráčame je „šťastie“. Mnoho krát sa nám to tak nemusí zdať. Ja sa snažím pozerať na "život" z tej „šťastnej“ strany a poviem vám, že sa mi to darí. Mojimi príspevkami by som chcel s vami zdieľať moje vedomosti, skúsenosti a zážitky, ktoré som nadobudol/nadobúdam na mojej ceste životom. V žiadnom prípade vám tu nebudem dávať rady a písať ako by to malo byť a ako nemalo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu