reklama

Menej je viac...

Tento výrok som už počul nespočetne veľa krát. Napriek tomu nie vždy sa podľa neho dokážem riadiť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Myslím si, že v týchto troch slovách sa skrýva viac ako by sme bežne od troch slov očakávali. Momentálne, západný štýl života sa nám snaží vtĺcť do hláv opačné heslo: "Čím viac, tým lepšie“. Úprimne ale zahanbene sa priznám, že týmto heslom sa riadim každý deň, ale len v jednej situácii. V stravovaní sa nepozerám na to čo jem, ale koľko toho mám na tanieri. Samozrejme, „čím viac, tým lepšie“ vyhráva v tomto prípade.

Predstavme si akýkoľvek predmet alebo abstraktnú záležitosť, ktorú máme radi a po ktorej túžime. Ak tento „predmet “ alebo „záležitosť“ nadobudne status prebytku, nebudeme spokojní...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja uvediem príklad na „veci“ po ktorej túži mnoho ľudí, ale väčšinou až keď je neskoro. Prajem si zdravie nielen pre mňa ale pre všetkých ľudí na okolo. Ak by všetci ľudia boli zdraví celý život, nikdy by som po zdraví netúžil alebo by som zdraviu neprikladal taký dôraz ako prikladám momentálne.

Netradične, ale len na chvíľu odbočím do politiky. Mimochodom, politika ma vôbec nezaujíma. Vo Veľkej Británii sa nedávno rozhodli pre Brexit a v USA sa rozhodli posadiť na prezidentský trón Trumpa. Je to krok vpred či vzad? Na túto otázku nepoznám odpoveď. Jedno však viem, že ľudia v týchto krajinách sa nemajú zle, no napriek tomu sa rozhodli pre „radikálnu“ zmenu. Prečo? Prečo chceme stále viac? Kedy si povieme, že máme dosť a uspokojíme sa s tým čo máme? Do kedy chceme „vylepšovať“ tie naše životy?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznám nespočetne množstvo ľudí, ktorí majú plnú chladničku, strechu nad hlavou, dopravný prostriedok, všetky elektronické vymoženosti 3. tisícročia... Napriek tomu, sa stále niekam ponáhľajú, sú v strese (neuvedomujú si to), majú plný diár a tvrdia, že nemajú čas na veci, ktoré by chceli robiť alebo ktoré ich robia šťastnými. Je toto normálny a „šťastný“ život? 

Koľko vecí nám bežne behá hlavou? Buďte úprimní... Je to dvojciferné či trojciferné číslo? Ja už dlhšiu dobu praktizujem tzv. „čistenie hlavy“. Čo pod „čistením hlavy“ myslím? Každé ráno alebo večer si vyhradím čas na upratovanie a redukovanie svojich myšlienok v hlave. Snažím sa upriamiť pozornosť na veci, ktoré dokážu priniesť úsmev na tvári mojej či ľudí na okolo. „Ostatné“ veci hádžem do recyklovateľnej nádoby. Nie vždy sa mi to darí podľa mojich predstáv, ale bojujem so sebou každý deň. Nedávno som stretol a spoznal ľudí, ktorých jedinou starosťou je zaobstarať (zarobiť si na) jedlo (ryžu). Keď sa vrecko ryže nachádza na ich stole, tak sú spokojní a ich starosti prestávajú existovať . Nie je to krásne? Pre mňa je to neskutočné! Myslíte si, že títo ľudia sú o niečo ochudobnení? Mne sa tak nezdali... Ja si väčšinou všímam na ľuďoch energiu akú vyžarujú. Títo ľudia nielen že šírili príjemnú energiu, oni ju dokonca vedeli prenášať na iných ľudí!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je menej viac? Hm, zamýšľam sa nad touto otázkou. Prajem si, aby sa ľudia aspoň občas zastavili a zamysleli nad ich životom a položili si túto otázku...

Ďakujem ...

Erik Vojtas

Erik Vojtas

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím si, že už len to, že sme sa narodili a cesta, ktorou kráčame je „šťastie“. Mnoho krát sa nám to tak nemusí zdať. Ja sa snažím pozerať na "život" z tej „šťastnej“ strany a poviem vám, že sa mi to darí. Mojimi príspevkami by som chcel s vami zdieľať moje vedomosti, skúsenosti a zážitky, ktoré som nadobudol/nadobúdam na mojej ceste životom. V žiadnom prípade vám tu nebudem dávať rady a písať ako by to malo byť a ako nemalo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu