reklama

„Výzva“ – Príchod do Mjanmarska

Mjanmarsko (Barma)? Čo je to za krajinu? To bola moja prvá reakcia, keď som si posielal žiadosť o prácu do tejto krajiny. Nikdy by ma nenapadlo, že by som mohol pracovať v tejto mnohými ľuďmi nepoznanej krajine.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred tým, ako som začal hľadať novú prácu, jednou z mojich podmienok bola lokalita v Ázii. Prečo tento kontinent? Myslím si, že táto moja túžba má korene v minulosti. Ja verím na reinkarnáciu. Nosím v sebe pocit, že v predchádzajúcich životoch som sa už niekedy objavil na ázijskom kontinente. Jednou z mnohých vecí, prečo ma to ťahá na východ je, že posledné tri roky som strávil vo Veľkej Británii. Život na ostrovoch má svoje plusy aj mínusy, tak ako každá krajina. Trošku sa mi žiadalo po opačnom štýle života – menej materialistický a viacej duchovný. Povedal by som, že „pomalší“ život. Európsky život sa mi zdá priveľmi „rýchly“. Navyše Ázijcov pokladám za veľmi pracovitých, šikovných a mierumilovných ľudí. Keď sa len pozriete na čísla koľko ich tu žije a ani z ďaleka nemajú toľko nepokojov medzi sebou ako ľudia v Európe. To je ale už ďalšia kapitola, tam som nechcel skĺznuť. Zvedavosť je tiež, jedným z dôvodov prečo sa sťahujem zo západu na východ. Nemôžem zabudnúť spomenúť túto vec o sebe. Som typ človeka, ktorý rád robí dve veci naraz. Ako sa hovorí: „zabiť dve muchy jednou ranou“. Okrem toho, že mi táto príležitosť ponúka pracovný rozvoj, chcem sa rozvíjať po osobnej stránke. Pracovať na duševných a mentálnych elementoch mojej osobnosti a neustále sa vzdelávať. Navyše, okrem toho, že sa Mjanmarsko stalo mojim domov, každých 70 dní budem musieť vycestovať z krajiny z dôvodu pracovných víz. Tým pádom môžem objavovať krásy okolitých krajín. Tak len toľko o mojom rozhodnutí. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotné ráno som sa teda vybral na letisko v Bangkoku (Don Mueang International Airport). Pocity som mal všelijaké, ale ako som sa blížil bližšie k môjmu novému domovu, tak sa mi negatívne myšlienky vytrácali a pozitívne hromadili.

Letisko v Bangkoku (Don Mueang International Airport)
Letisko v Bangkoku (Don Mueang International Airport) (zdroj: E.V.)

Na ázijských letiskách býva často silná klíma, tak vám odporúčam teplejšie oblečenie. Ja som sa poučil z vlastnej nedbalosti a trošku som vymrzol na letisku v Bangkoku. Atmosféra na ázijských letiskách je z môjho pohľadu úplne odlišná ako v európskych. Či už je to tým zaujímavým pachom, servisom, ľuďmi alebo odlišnými destináciami, je veľmi pekné sa na nejakom takomto letisku objaviť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Let z Bangkoku do Mandalay-u trval niečo pod dve hodiny. Let to bol veľmi príjemný s nádherným výhľadom na túto krajinu. Bolo nádherné počasie, tak o to krajšie to vyzeralo z hora. Po pristátí som musel rovno zamieriť na vízové oddelenie, kde mi boli pridelené pracovné víza na 70 dní. V tejto miestnosti som prvý krát uvidel mojich kolegov, bolo ich tam okolo desať. Všetci boli veľmi milí a pozitívni. Veľa z nich tu už žije druhý či tretí rok, tak mi porozprávali ako to tu chodí.

Pohlad z lietadla na Mjanmarsko
Pohlad z lietadla na Mjanmarsko (zdroj: E.V.)
Pohlad z lietadla na Mjanmarsko
Pohlad z lietadla na Mjanmarsko (zdroj: E.V.)
Pohlad z lietadla na Mjanmarsko
Pohlad z lietadla na Mjanmarsko (zdroj: E.V.)
Medzinarodne letisko v Mandalay
Medzinarodne letisko v Mandalay (zdroj: E.V.)

Z letiska nás zobral autobus smerom k nášmu ubytovaniu. Cesta autobusom trvala okolo hodinky. Počas tejto hodinky sa mi v hlave odohrávalo toľko vecí, že ešte teraz sa k nim spätne vraciam. Bolo krásne sledovať inú krajinu, inú kultúru, inú klímu (obdobie dažďov momentálne), inú flóru a faunu... Skrátka úplne iný „svet“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cesta z letiska smerom k mojmu ubytovaniu
Cesta z letiska smerom k mojmu ubytovaniu (zdroj: E.V.)

Ďakujem všetkým, ktorí ma podporujú počas mojej „výzvy“. Pomáha mi to... 

Erik Vojtas

Erik Vojtas

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím si, že už len to, že sme sa narodili a cesta, ktorou kráčame je „šťastie“. Mnoho krát sa nám to tak nemusí zdať. Ja sa snažím pozerať na "život" z tej „šťastnej“ strany a poviem vám, že sa mi to darí. Mojimi príspevkami by som chcel s vami zdieľať moje vedomosti, skúsenosti a zážitky, ktoré som nadobudol/nadobúdam na mojej ceste životom. V žiadnom prípade vám tu nebudem dávať rady a písať ako by to malo byť a ako nemalo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu