reklama

Zostaň hladný, zostaň hlúpy...

To čo od života „chceme“, to aj dostaneme. Je to naozaj tak? Je život férový? Vieme ovplyvniť naše životy?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Veľa krát si ani neuvedomuje čomu venujeme pozornosť až zrazu zistíme, že veci sa nevyvíjajú tak, ako by sme chceli. Prečo? Jeden z dôvodov je ten, že venujeme čas veciam, ktoré (vedome či nevedome) sme si vybrali ako naše priority.

Čo je očakávanie? Očakávanie je niečo, čo nášmu najinteligentnejšiemu počítaču hovorí, ako si prajeme, aby sa náš život poberal. Veľa krát náš život kráča pozitívnym smerom, aj tak krútime hlavou z jednej strany na druhú, pretože naše očakávania neboli naplnené.

Ja som skúsil od života neočakávať nič a poviem vám, že od toho dňa, kedy som na tom začal pracovať, tak som len „získal“ a nič „nestratil“. Predsa nemám čo stratiť, keďže všetko čo sa mi pripletie do cesty ma môže len „obohatiť“. Uvediem príklad s futbalovým zápasom. Pred zápasom majú obe mužstvá na konte 0 bodov/0 výhier. Po zápase jedno mužstvo získa 3 body/1 výhru alebo si rozdelia body a obe mužstvá získajú 1 bod/1 remízu. Dokonca, aj mužstvo, ktoré prehrá získa zážitok, lekciu a skúsenosť, z ktorej môže ťažiť v ďalších zápasoch. Tak mi teraz povedzte, ktoré mužstvo niečo stratilo? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mimochodom, chcem rozlíšiť sny od očakávaní. Ak o niečom snívam, tak na tom denno-denne pracujem. Ako dlho? Tak dlho, pokiaľ nedosiahnem to, po čom som túžil/túžim... Sen je môj hnací motor, ktorý mi pomáha vstať ráno z postele. Vo väčšine prípadov je sen spojený s trpezlivosťou, keďže nie všetky sny sa mi do teraz stali skutočnosťou... 

Veľa krát sme skeptickí a nespokojní so životom. Prečo? Aké sú možnosti, ak sa nám niečo nepáči? Dovolím si povedať, že ľudia, ktorí pochádzajú z krásneho kúsku zeme nazvanom Slovensko sú „šťastní“ ľudia. Prečo si to myslím? Máme slobodu rozhodovania a pohybu. Nie všetci ľudia na svete majú takúto „moc“. Čo viac potrebujeme?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Šialenstvo je robiť tie isté veci dookola a očakávať iný výsledok“ (Albert Einstein). Z tejto citácie mi jasne vyplýva, že ak nie som s niečím spokojný, tak to chce „len“ zmenu. Z vlastnej, ale aj zo skúsenosti iných viem, že mnoho ľudí neobľubuje zmeny. Samozrejme, zmeny nie sú jednoduché, veď prinášajú niečo nové, posielajú nás von z našej komfortnej zóny a nútia nás prispôsobiť sa novým podmienkam. Každý, kto si prešiel viacerými zmenami, mi ale dá za pravdu, že: „zmena je život“.

Ja mám rád určitý stereotyp, ale takisto milujem zmeny. Viem, že zmena so sebou prináša nových ľudí, zážitky, vedomosti, skúsenosti... Predsa na to sme tu na tomto svete, či nie? Aké je naše poslanie? Na túto otázku zrejme asi nikto nepozná odpoveď. Ja verím, že každý z nás má tu na Zemi iné poslanie. Teraz treba len hľadať a zistiť aké je to naše poslanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden z najuznávanejších lídrov súčasnej doby, ktorý už bohužiaľ nie je medzi nami, zakončil svoj krásny príhovor pred študentmi jednej univerzity touto vetou: „zostaň hladný, zostaň hlúpy“ (Steve Jobs). Ja som si z tejto citácie zobral to, že by sme sa nemali uspokojiť s tým čo vieme, čo dokážeme... Ak chceme žiť plnohodnotný život, mali by sme byť otvorení „zmenám“. Nebojme sa, že niečo stratíme, veď ako som už spomínal nemáme čo stratiť. Samozrejme, každý z nás si z tohto výroku môže zobrať čokoľvek. Toto je krásne na súčasnom živote!

Erik Vojtas

Erik Vojtas

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím si, že už len to, že sme sa narodili a cesta, ktorou kráčame je „šťastie“. Mnoho krát sa nám to tak nemusí zdať. Ja sa snažím pozerať na "život" z tej „šťastnej“ strany a poviem vám, že sa mi to darí. Mojimi príspevkami by som chcel s vami zdieľať moje vedomosti, skúsenosti a zážitky, ktoré som nadobudol/nadobúdam na mojej ceste životom. V žiadnom prípade vám tu nebudem dávať rady a písať ako by to malo byť a ako nemalo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu