reklama

„Šťastie“ – Štúdium anglického jazyka

O tom, že ovládanie jazykov má mnoho výhod tu nemusím písať, to všetci vieme. :) Bolo to približne pred štyrmi rokmi, kedy som povedal „áno“ štúdiu anglického jazyka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak ako mnoho mladých ľudí túži po ovládaní svetového jazyka, tak aj ja som sa ocitol medzi touto skupinkou ľudí. Začalo to niekedy v období, keď som navštevoval prvý ročník magisterského štúdia na vysokej škole v Banskej Bystrici. Cítil som, že potreba ovládania svetového jazyka je v tomto období viac ako žiaduca. Po vyštudovaní vysokej školy by sme mali mať väčšiu šancu nájsť pracovné miesto. Bohužiaľ, z roka na rok je tých pracovných pozícií menej a menej. Ale o tom nechcem písať.

V jeden deň som sa teda rozhodol, že sa pustím do štúdia anglického jazyka. Nakúpil som si knižky, prihlásil som sa na kurz anglického jazyka. Začalo to bez väčších problémov. Zabudol som spomenúť, že anglický jazyk som sa učil na základnej a strednej škole, ale vtedy som tomu neprikladal taký dôraz. Čo som si už viac krát vyčítal. Nebol som teda úplný začiatočník. Po pol roku štúdia, som si začal uvedomovať, že intenzita štúdia nie je taká akú by som si želal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začal som teda hľadať jazykové kurzy s vyššou intenzitou a napokon sa mi podarilo nájsť 10-mesačný kurz anglického jazyka po 20 hodín týždenne. Dokopy to predstavovalo 600 vyučovacích hodín. S odstupom času si dovolím tvrdiť, že tento kurz mi dal veľmi veľa. Nielen vďaka vysokému počtu hodín, ktoré som absolvoval, ale aj vďaka 2 výborným učiteľom, ktorí sa nám venovali počas 10 mesiacov, vyučovacím metódam a perfektnou skupinkou ľudí, s ktorou sme zažili veľa nezabudnuteľných a zábavných dní. Okrem toho, že som navštevoval kurz angličtiny som sa snažil venovať veľa hodín samoštúdiu či už v štátnej vedeckej knižnici alebo doma. Dovolím si tvrdiť, že samoštúdium je jedna z najefektívnejších metód vzdelávania. Mne sa to osvedčuje každým dňom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Človek by si povedal, že po toľkých hodinách štúdia anglického jazyka je pripravený odísť do anglicky hovoriacej krajiny a uplatniť svoje jazykové vedomosti. Opak bol pravdou. :) Po príchode do Veľkej Británie som mal veľké problémy s porozumením a takisto s tým aby mi miestni ľudia porozumeli. O tom koľko vtipných príhod som zažil vám napíšem inokedy. Trvalo mi to asi rok, aby som rozumel väčšinu ľudí a aby som začal rozmýšľať v anglickom jazyku. Napriek, tomu že som pokračoval v samoštúdiu som si našiel anglický kurz na miestnej strednej škole. Kurz som navštevoval 2 roky. Momentálne je to už dva aj pol roka čo žijem vo Veľkej Británii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem len zhrnúť, že pred tým ako som sa pustil do štúdia angličtiny som ani len netušil, že je to tak dlhý proces. A bodaj by nie! Rozpamätajte sa koľko nám trvalo naučiť sa náš rodný jazyk. Tým nemyslím len rozprávať ale aj čítať a písať.

Bolo to približne pred štyrmi rokmi, kedy som povedal „áno“ štúdiu anglického jazyka. Môžem definitívne povedať, že sa mi podarilo splniť si jeden z mojich mnohých snov a to je ovládanie svetového jazyka. Veľmi sa mi zapáčil tento výrok: „koľko jazykov ovládaš, toľko krát si človekom“.

Na záver, chcem popriať všetkým, ktorí rozmýšľajú nad študovaním jazykov alebo už pracujú na zlepšení jazykových schopností veľa síl, trpezlivosti a „šťastného“ zmýšľania. Všetka tá snaha, drina a čas stojí za to! :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prípade akýchkoľvek otázok, ste viac ako vítaní sa mi ozvať. Veľmi rád pomôžem s čímkoľvek. 

Erik Vojtas

Erik Vojtas

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím si, že už len to, že sme sa narodili a cesta, ktorou kráčame je „šťastie“. Mnoho krát sa nám to tak nemusí zdať. Ja sa snažím pozerať na "život" z tej „šťastnej“ strany a poviem vám, že sa mi to darí. Mojimi príspevkami by som chcel s vami zdieľať moje vedomosti, skúsenosti a zážitky, ktoré som nadobudol/nadobúdam na mojej ceste životom. V žiadnom prípade vám tu nebudem dávať rady a písať ako by to malo byť a ako nemalo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu